بحران خشکسالی در چند سال اخیر باعث کم شدن آب زمین شده.ایران یکی از کشورهایی است که با پراکندگی جغرافیایی بیشترین اقلیم گر و خشک را دارد.با توجه به گرم بودن اقلیم استان هرمزگان و تنها ۲ تا ۳ ماه هوای بهاری تامین آب برای ذخایر زیر زمینی منطقه صورت نمیگیرد.همین امر موجب کم شدن آب شرب پشت سدها و بسیاری از منابع آبی زیر زمینی شده است.با افزایش گرمای جهانی امسال هرمزگان شاهد کم آبی بسیاری بود که نه تنها مردم ساکن در شهر و روستاها بلکه محیط زیست هم تشنه بود.در این میان گروه های مردمی بسیاری به کمک هموطنان خود آمدند و با اهدای مخازن آب به روستاهای مناطق محروم گوشه ای از این نقصان را کم کردند.

اهدای مخزن به مناطق محروم

راه حل کم کردن کم آبی روستاها

کاهش بارندگی سالیانه و کم شدن منابع آب های زیر زمینی به دلیل استفاده زیاد از چاه ها، و از طرف دیگر وضعیت نابسامان آبرسانی و لوله کشی های فرسوده به مناطق روستایی و محروم از دلایلی است که مشکل کم آبی دو چندان شده است. پویش احسان زندگی با حمایت کمک های مردمی موفق به تامین تجهیزات آب شرب از جمله اهدای مخازن آب هرمزبرکه و آبرسانی سیار به ۴۳ روستای کم آب و محروم استان هرمزگان شده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تاکید بر مساله آبرسانی به عنوان وظیفه مهم حکومت دینی، این امر را یکی ار ارکان مهم توسعه کشور دانست و گفت: باتوجه به شرایط اقلیمی و محدویت منابع آبی استان، اقدام‌های آبفا در بخش آبرسانی به شهرها و روستاها را با وجود شرایط سخت کم آبی قابل تقدیر است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده افزود: با تمهیدهای اندیشیده شده و توسعه آب شیرین کن ها توسط آبفای هرمزگان، با وجود خشکسالی بی سابقه با چالش های کمتری نسبت به دیگر استان ها مواجه بوده ایم.