پلاستیک یکی از بزرگترین نوآوری­های قرن بیستم است .مواد پلاستیکی به دلیل مقاوت بالا و وزن کم یکی از مواد ثابت تشکیل دهنده بسیاری وسایل است.اما پلاستیک ها در عین اینکه­دوام دارد ، باز هم خراب می شود ، خم می شود ، ترک می خورد و ممکن است به شکل فعلی دیگر برای عملکرد فعلی مفید نباشد. مخازن آب پلی اتیلن هم از این قضیه مستثنی نیست و در صورت نصب نادرست ممکن است شکسته یا ترک دار شود. از طرفی تعویض مخزن ممکن است میسر نباشد اما تعمیر مخزن پلی اتیلن به راحتی انجام می­شود.تعمیر مخزن آب یکی از مزایای مخازن پلی اتیلن است.

روش­های متفاوتی برای تعمیر مخزن پلی اتیلن وجود دارد. چسب پلی اتیلن اشتباه رایج است و در صورتی که حجم مخزن کم باشد و از چسب جهت ترمیم استفاده شود. بعد از مدتی از همان محل دچار نشت مخزن آب می شود.بهترین روش برای تعمییر مخازن شکسته جوشکاری مخزن پلی اتیلن است.جهت ترمیم ترک مخزن آب پس از بررسی تانکر به وسیله کارشناسان و تایید قابل ترمیم بودن مخزن محل شکستگی و یا ترک خوردگی تعمییر می­شود.

 

در این روش مراحل زیر را باید انجام داد:
  1. برای تعمیر صحیح مخزن ، باید قبل از شروع فرآیند تعمییرتمام محتویات مخزن را کاملا تخلیه کرد .
  2. هر گونه آلودگی اعم از گرد و غبار و چربی و … از محل ترک یا شکستگی به وسیله محلول­های شست و شو پاک شود.
  3. پس از گذشت یک روز و خشک شدن مخزن روند تعمییر مخزن آغاز می­شود.
  4. ترک را از بیرون مخزن حرارت می­دهیم تا لایه اول به صورت خمیری درآید.
  5. به وسیله یک جسم صاف و صیقلی (کاردک و چاقو )لایه اول ترک خورده که به حالت خمیری در آمده را باز کرده تا به لایه مشکی برسد.
  6. در این مرحله به لایه مشکی حرارت داده می­شود تا به صورت خمیری درآید.به کمک جسم صیقلی لایه اول را روی لایه مشکی برگردانده می­شود تا به هم بچسبد.
  7. همه این مراحل از اول از داخل مخزن انجام داده می­شود.( مخازن پلی اتیلن هرمزبرکه به دلیل داشتن درب آدم رو این امکان را فراهم آورده است.)                 نکته: به هنگام جوشکاری داخل مخزن از باز بودن درب مخزن اطمینان حاصل کنید.
  8. در آخر از بیرون مخزن ، محل ترمیم حرارت داده می­شود. تا در صورت وجود هوای محبوس شده بین لایه ­ها، حباب ها خارج شود.
  9. پس از خنک شدن تعمیر، مخزن را دوباره پر کنید و نشتی را بررسی کنید. اگر یک نشت کوچک ظاهر شد ، مراحل تعمییر را تکرار کنید.

 

– آیا ازهر نوع پلاستیکی برای جوش مخزن پلی اتیلن می ­توان استفاده کرد ؟ خیر – هر تولید کننده محصولات خود را بر اساس مواد اولیه مختص خود تولید میکند. پس نمیتوان از هر پلاستیکی برای کمک به تعمییر مخزن استفاده کرد.

– آیا پس از تعمییر ممکن است مخزن دوباره دچار ترک شود؟ در صورتی که مخزن مشکل فنی داشته باشد شرکت هرمزبرکه بر اساس گارانتی مخزن را تعویض می­کند. در صورت تعمییر مخزن ترک خورده پس از برطرف کردن مواردی که باعث ترک مخزن شده، مشکلی برای مخزن آب به وجود نمی­آید.