برای اینکه فرق بین مخزن تک لایه و مخزن سه لایه را تشخیص دهیم. از قسمت بالایی برش درب مخزن این تفاوت را می توان مشاهده کرد. روش دیگر تشخیص وجود لایه مشکی در دیواره مخزن و تاثیر مشکی بودن درب گذاشتن دوربین در داخل مخزن است. پس از قرار دادن دوربین با بستن درب تانکر در مکانی که نور خورشید یا نور مصنوعی زیاد باشد. به راحتی نفوذ یا عدم نفوذ نور دیده می شود.

لایه اول:

رنگ سفید (یا رنگ دلخواه)-دارای افزودنی های مقاوم در برابر اشعه ی خورشید- مقاوم در برابر تغیرات دمایی گرما و سرما-رنگ سفید باعث کاهش جذب حرارت از نور خورشید و حفظ دمای آب )رنگ و ضخامت این لایه با توجه به نیاز و سلیقه مشتری قابل تغییر است (

لایه دوم:

رنگ مشکی -مقاوم در برابر رشد باکتری ها و جلبک ها-ضد اشعه ماوراءبنفش خورشید و کاملا بهداشتی

لایه سوم:

ترکیبی از پلی اتیلن و فوم مقاوم در برابر نفوذ عوامل جوی، گرما و سرما-عایق حرارتی

لایه چهارم:

رنگ سفید لایه داخلی-بهداشتی ،مناسب جهت نگهداری مایعات از قبیل مواد دارویی-لایه food grade و بدون هیچ واکنش با مواد ذخیره شده داخل مخزن

نشان دادن لایه مشکی

سنجش مقدار آب مخزن در مخزن تک لایه و سه لایه

چرا قیمت مخزن سه لایه از تک لایه بیشتر است؟

تفاوت قیمت مخزن تک لایه و سه لایه فقط در مقدار ناچیز مقدار پلی اتیلن مصرفی لایه داخلی است. زیرا رنگ مشکی استفاده شده در لایه وسط به رنگ سفید غالب است. پس برای اینکه لایه داخلی رنگ یکدست و سفید آن حفظ شود نیاز است. مقداری لایه داخلی ضخامت بیشتر داشته باشد.دلیل دیگر ،وجودلایه مشکی باعث تعدد در روش تولید و بالاتر رفتن زمان تولید است.

 

آیا لایه مشکی نقشی در استحکام مخزن پلی اتیلن دارد؟

خیر ،لایه مشکی به طور معمول نقشی در استحکام بیشتر یا افزایش ضخامت تانکر ندارد.لایه مشکی مانع از عبور نور به داخل مخزن می شود تا از رشد جلبک که باعث تغیر رنگ ، بو ، مزه آب می شود جلوگیری کند.

 

اگرهنوز اقدام به خرید و نصب مخازن آب نکرده اید . ما در خدمت مشتریان خود هستیم تا با مشاوره با تیم های تخصصی فروش انتخاب خوبی داشته باشید.